Култура на перисталтиката
Беше лето 2008мо, разхождаме гостите ни от Молдова по Черноморието ни, не по това, което падна с дузпи от Калиакра преди дни. Макар основното действие да се развива именно в околността – на север, около с. Крапец. Именно там, карайки колата си към мястото където предстоеше пикник с бесарабските ни приятели, видях табела с надпис: „Не Усирай”. Запита се „грамотния ми член”, който иначе често бъркаше дупките, е ли възможно да има толкова неграмотни люде – горски? Да слагат такива умозамислителни табели по горите и парковете...Е, явно можеше! Естествено спрях да се чудя, що аджеба ме питат бесарабките от Молдова: „ Защо навсякъде из България има надписи с графити, които гласят /кур за Левски/”? Явно „културните” ни потребности бяха паднали на толкова ниско ниво, че освен неграмотността при табелата „не Усирай”, бяхме деградирали в очите на Молдованите до степен, че не уважавахме апостола на свободата. Ходи им обяснявай, че, този „кур”, е не за Левски, а за някой си ФК, очевидно никому неисвестен. Та те, децата от Молдова бяха завършили българската гимназия „ Васил Левски” в Кишинев. За тях той бе светиня, недоумяваха как е възможна такава свинщина, но им обяснихме за футболното недоразумение, наречено БФС. И пак се изложихме пред „чужденците”, който бяха по-Българи от самите нас. Не можем да се сърдим на горския, който е сложил табелата, вероятно е настъпвал много говна и му е писнало на „грамотния член” и на него. Въпросният надпис е поредното доказателство, че на море идват предимно граждани от селски тип с пълна кола сиреньие, кори яйца и суджуци, които после го превръщат в естествена тор, демек –сраньие. Изглежда пържената цаца, в комбинация с картофките със сиреньие и бира не им понася на селските моми с напукани пети, щото след аналнио секс с уювците от Твърдишко им се олабва аналя и правят купчинки с акита фьиешън девойките и възлюбените им момци, облечени с анцузи, но сабути по натюр окосмени гъзове именно по горските пътеки. Последните го правят нещото са олабени, а за покажат, че са били тук. Нещо като екоподпис сред девствената природа. Така и не може да пише нормално твърдишкия айдутин, поне да сложи печат на хасвалта, на който и ТИР би се занесъл. Това бие малко на философията на хипитата от 60те, но те апропо са се борили за мир и права, а днешните субкултурни люде населяващи родината ни се борят за попфолк права и Ганьовщина, неприсъща и на лошите кошмари на Алеко. Интересно, ако на въпросните люде им се вържат пръстите на ръцете, как ли биха танцували ритмите на 7/8ми, а именно - „оп сааа”?!? За хипитата и поколението на 60те и 70те знаем...те са ходили на Woodstock 69-та, слушали са Uriah Heep , Jimi Hendrix, etc. Калните хора, сексуалната революция, свободата и любовта... Това нашето сега е резултат на постсоц реалността, обременила поколенията, възхищаващи се на ритмите и чалга баладите, които видиш ли, имали много стойностни текстове, дори някои от тях ставали за „правене на любов”. Това са думи реални, на жени, от въпросното поколение. Да съм се бил заслушал в текстовете, ако не ми харесвали мелодиите, били много силни и смислени! Ако искам нещо смислено бих чел Яворов или Дебелянов, не разни певачки с двусрични псевдоними, чиято цел е да се появят на корицата на някое иначе хубаво списание. Хареса ли ти въпросната субкултура, рискуваш да станеш поредния серяш по екопътеките дивак, с иначе арни ”добродетели”, щото видиш ли, ориенталските ритми били типични за нас – Българите! И в дните на страстната седмица, преди Великден, това ли са ни страстите – ниски пошли? Горко ни на нас и на поколенията, които възпитаваме. Той гледа...
Следва продължение...
2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. apollon
14. getmans1
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. metaloobrabotka
8. djani
9. iw69
10. rosiela